Praca, której nie zaszkodzi żaden kryzys

1 617 views

object(stdClass)#8150 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#8138 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "AXGVVG_nhOwNT1Rce5fWAp3" } }

Praca, której nie zaszkodzi żaden kryzys

„Praca, której nie zaszkodzi żaden kryzys” by GeniusMarketing

Chciałbyś zajmować się pracą, która nigdy nie przestanie być aktualna?

W tym artykule opowiem Ci dlaczego warto zająć się marketingiem w internecie i czym konkretnie możesz się zajmować.

W dzisiejszym świecie prawie każdy biznes, prędzej czy później musi wprowadzić marketing internetowy do swojej firmy. Obecny kryzys zdecydowanie przyspiesza ten proces. Z tego powodu, zapotrzebowanie na marketingowców rośnie szybciej niż liczba dobrych specjalistów.

Jeden z największych powodów, dla których warto zająć się tą działalnością jest specyfika pracy, nawet podczas kryzysów, ona nadal będzie potrzebna. Bezpieczeństwo w pracy, czyli pewna przyszłości jest dla ludzi bardzo ważne.

Więc dlaczego tak się dzieję? Przeczytasz w dalszej części artykułu.

Czym jest Marketing Internetowy?

W pewnym sensie, marketing w internecie nie różni się bardzo mocno od tradycyjnego: masz produkt, który chcesz sprzedać i szukasz sposobów aby zaangażować ludzi do kontaktu i „zamknięcia” sprzedaży.

Marketing Internetowy obejmuje o wiele więcej działów, niż tradycyjny, co daję większa elastyczność, wszechstronność i swobodę. To sprawia, że ta branża jest bardziej fascynującą. Przykład kilku głównych obszarów, które można spotkać przy budowaniu kariery w tej branży:

  • Social media
  • E-commerce
  • Marketing mobilny
  • E-mail marketing
  • Automatyzacja
  • Content marketing
  • Design
  • Analityka
  • SEO
  • Pisanie tekstów

I wiele innych…

Dobrym pomysłem na początek jest wyszkolić się w jednej lub dwóch z tych działów, chyba że celujesz w stanowiska kierownicze, gdzie bez znajomości całej branży marketingowej w minimalnych stopniach będzie bardzo ciężko.

Jakie z wyżej wymienionych rzeczy, są teraz bardzo potrzebne?

Internet jest teraz wszędzie, w każdym zakątku naszego życia. Statystyki pokazują, że inwestycje biznesów w marketing internetowy zaczynają być większe niż w tradycyjny. Nie ma jakiegoś prekursora, który z wyżej wymieniowych obszarów jest najlepszy, każdy z nich jest ważny, przy budowaniu skutecznej strategii marketingowej. Dlatego warto odchodzić od personalnych umiejętności życiowych. Poniżej zamieszczamy Ci 5 kroków, aby nareszcie zacząć budować karierę w tej branży:

1. Przestań szukać wymówek

Jest wiele specjalistów w tej branży…

Ja nie nadaję się, bo nie jestem kreatywny/a…

Wszystkiego w tym świecie da się nauczyć. Nikt ze specjalistów w marketingu nie urodził się z talentem do sprzedaży, komunikacji lub innych rzeczy. Co ciekawe, znamy bardzo dużo introwertyków, którzy za pomocą codziennej nauki, przerobili swoje nawyki i zaczęli generować fajne wyniki sprzedażowe.

Więc wejście w tą branże, to nie jest kwestia tego kim jesteś. Tutaj liczy się tylko i wyłącznie Twoja praca. Każdy może to zrobić, jeśli podejmie odpowiednie decyzje w odpowiednim czasie, i ten czas jest bardzo ważny.

Im szybciej zaczniesz, tym szybciej zobaczysz, że tak naprawdę ten cały marketing internetowy polega na prostych schematach, które są powtarzalne. Na wszystko są schematy, na kreatywność również.

Dlatego musisz uwierzyć w siebie i zacząć wyłapywać możliwości, które pojawiają się na Twojej drodze. Bez tego – nie ma szansy na rozwój zawodowy, lub również biznesowy

2. Nauka – ma być Twoją pracą

Jeśli nic nie zmienisz, nic się nie zmieni.

Jest wiele osób które osiągnęły sukces w jakiejś określonej dziedzinie i w 99% wypadków, to nie zdarza się tak po prostu. Te osoby poświęcają całe swoje życie na naukę i rozwój swoich umiejętności. Bo tylko w taki sposób można wejść na kolejny poziom. Innej drogi nie ma.

Oni nie mają jakiejś magicznej tabletki, jak w Matrixie, która daję im super moc.

Nie bez powodu możemy bardzo często usłyszeć historie na temat tego „Jak uczeń zaczął osiągać o wiele lepsze rezultaty niż jego nauczyciel”. Dlaczego? Bo uczeń, dostaje ogromne doświadczenie i kiedy zaczyna działać, już nie musi popełniać tych samych błędów, które popełniał jego nauczyciel. Nie traci czasu, który jest najważniejszą walutą w naszym życiu. Więcej czasu – więcej zrobionych rzeczy – lepszy finalny rezultat.

Jeśli chciałbyś zająć się marketingiem i osiągać dobre rezultaty, to mamy dla Ciebie coś, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i szybko wyrosnąć w branży marketingowej. Kurs Kompleksowy Marketing w Internecie to 3 miesiące nauki. Wiedza przekazywana przez właścicieli agencji marketingowych, którzy pokażą Ci w jaki sposób, możesz szybciej się rozwijać w tej branży. Właśnie startuje kolejna edycja kursu, dlatego wejdź na stronę geniusmarketing.pl i zapisz się już teraz.

3. Pomyśl, dlaczego sam coś kupujesz?

Jedno pytanie które zawsze warto sobie zadawać – „Dlaczego ja to zrobiłem/am?”

Np. Jeśli chcemy, aby więcej osób przeczytało artykuł, pytanie które warto sobie zadać:

„Dlaczego ja przeczytałem ten artykuł?”

Może przez to że był w nim dobry nagłówek, który przyciągnął moją uwagę. Może przez to, że kliknąłem w płatną reklamę, bo była ciekawa.

Albo inne pytanie „Z jakiego powodu, podjąłem ostatni zakup?”

Zadanie takich pytań, może być ogromną nauką dla Ciebie. Bo w marketingu bardzo ważne jest, aby analizować co się dzieję i dlaczego coś się zadziało.

Jeśli chcesz pracować w tym zawodzie, musisz zmienić podejście do zakupów. Zacząć wyciągać wnioski z życia codziennego.

4. Analizuj firmy, które osiągają jakieś sukcesy

Jednym z dobrych sposób na ulepszenie swoich umiejętności jest tak zwany „reverse engineering”. Co to oznacza?

Rozłożenie na części jakieś konkretnej strategii marketingowej, którą gdzieś zobaczyliśmy. Dotyczy to dowolnego obszaru marketingu.

Chcemy nauczyć się pisać dobre teksty – warto znaleźć kogoś, kto jest w tym dobry – zobaczyć co konkretnie on robi – i pomyśleć jak możemy to wprowadzić u Siebie.

Chcemy robić dobre reklamy – szukamy fajnych przykładów reklam które wypuszcza jakaś firma z dobrymi wynikami – analizujemy – próbujemy znaleźć coś, co można przetestować również u nas.

Nie chodzi tutaj o sprawdzenie dużych korporacji, bo raczej to nie da żadnego efektu, oni mają zupełnie inna skalę i budżet, dlatego większość ich rzeczy mogą być trudne do wykorzystania w mniejszych biznesach. Dlatego poszukaj kogoś kto nie jest za duży, ale aktywnie podejmuje jakieś działania marketingowe I przeanalizuj, co oni konkretnie robią.

5. Podejmij konkretne działania

Zacząłeś się uczyć.

Ale możesz mieć pytania – jak ja mam znaleźć czas na to, aby wdrożyć tę wiedzę? Czy nie będziesz przesycony informacją?

Ten problem będzie miał coraz większy wpływ, jeśli zaczniesz, jak gąbka absorbować wiedzę ze wszystkich stron. Nie mając określonej strategii działania, możesz przestać chcieć działać.

Dlatego, jeśli chcesz zacząć podejmować działania, to potrzebujesz „bazę wiedzy” na temat marketingu. Bez niej, ciężko będzie wybrać kierunek, w którym będziesz chciał się rozwijać jako marketingowiec. Nie musisz być ekspertem we wszystkim, wybierz optymalną proporcję czasu zainwestowanego w naukę czegoś konkretnego – do podjęcia działań, aby tą wiedzę wdrożyć.

Właśnie dlatego na naszym kursie „Kompleksowy marketing w Internecie” nie dajemy Wam wyłącznie „bazę wiedzy” na temat marketingu, ale również praktykę. Bo sama wiedza nic nie da, jeśli tego nie wdrożymy. Jeśli chcesz podjąć konkretne działania i zacząć rozwijać się w kierunku marketingu internetowego, to zapraszamy do zapisania się na kolejną edycję naszego kursu. Kliknij w przycisk poniżej

Podobało ci się Powiedz swoim znajomym:

Komentarze

Odpowiedz przez Facebook:

Kliknij Lubię czytać
GeniusMarketing.me na Facebook

Прокрутить вверх
Przejdź do paska narzędzi