“Ludzie nie kupują produktów, lecz emocje” 8 emocji, które powinna wzbudzać reklama

1 092 views

object(stdClass)#8140 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#8150 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "Amt2U_vTwctS8nJUWzr1yzU" } }

“Ludzie nie kupują produktów, lecz emocje” 8 emocji, które powinna wzbudzać reklama

Mózg nastawiony jest na podejmowanie decyzji, które zwiększają szansę na przeżycie. Nieustannie poszukuje on działań, które wywołają u nas poczucie pewności, indywidualności, przynależności, uznania, bezpieczeństwa, seksualności, samorozwoju i siły.  

Jeśli reklama jakiejkolwiek marki wywołuje w nas chociażby część tych uczuć – pojawia się zadowolenie, przyjemność. Skutkuje to silną reakcją emocjonalną – człowiek zaczyna odczuwać empatię wobec firmy i chce jak najszybciej nabyć jeszcze więcej oferowanych przez nią produktów.   

Pewność

Ludzie nie lubią chaosu. Jeśli chcesz, aby twoja marka miała licznych wielbicieli, pokaż im stabilność, bezpieczeństwo, sprawiedliwość, pewność. Zagwarantuj im to. 

Jeśli chcesz, aby ludzie kojarzyli twoją firmę jako niezawodną i pewną – opowiedz im historię jej tworzenia i wspomnij o dacie założenia. 

Indywidualność

Lubimy być niezależni: lubimy podejmować samodzielne decyzje, mieć indywidualne poglądy, wyrażać siebie.  

Pracownicy Starbucksa piszą na kubkach twoje imię, Nike pozwala na samodzielne zaprojektowanie butów. 

Przynależność

Jesteśmy istotami społecznymi: chcemy być częścią grupy, współdziałać z innymi ludźmi, identyfikować się z nimi i podążać za trendami. 

Pomyśl, jak twój biznes mógłby jednoczyć ludzi. Na przykład, londyńska restauracja Pret A Manager rozdaje jedzenie potrzebującym, jeśli do końca dnia nie sprzeda wszystkich posiłków. Nie zostawia ich na drugi dzień, nie wyrzuca do kosza. Klienci restauracji czują, że przyczyniają się do pomocy ubogim. 

Uznanie

Każda osoba lubi, gdy się ją docenia, spostrzega się jej zasługi, okazuje się jej szacunek i poświęca się jej swoją uwagę. 

Na przykład, aby zostać dobrym sprzedawcą na Amazonie lub świetnym kierowcą Ubera, najpierw musisz zdobyć uznanie klientów – tj. mnóstwo pozytywnych opinii. Właśnie w taki sposób działa większość serwisów. 

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo – podstawowa potrzeba człowieka. Chcemy jeść zdrowe jedzenie, mieszkać w czystym środowisku, być odpornym na wszelkie choroby i urazy. 

O produkcie z nalepką “Organiczny” automatycznie myślimy – jest dla nas korzystny. Nawet jeśli skład tego nie potwierdza. 

Twoja oferta jest związana w jakimś stopniu z niebezpieczeństwem? Koniecznie informuj o tym, jak je minimalizujesz. Z tej zasady korzystają marki samochodowe.   

Seksualność

Naszym podstawowym celem biologicznym jest podtrzymanie gatunku. Właśnie dlatego seks to jeden z najsilniejszych motywatorów w naszym życiu. Mając to na uwadze, marketerzy często wykorzystują w swoich kampaniach reklamowych podtekst seksualny.

Oprócz naturalnej potrzeby prokreacji i przyjemności seksualnej, ludzie chcą czuć się kochani i mieć dobre relacje ze swoimi bliskimi. IKEA lubi wykorzystywać tę wiedzę w swoich reklamach. 

Reklama IKEA

Samorozwój

Potrzeba samorozwoju zmusza nas do krytycznego myślenia, ciągłego poznawania świata i stawiania sobie nowych wyzwań.  

Zaszczep w ludziach myśl, że twój produkt pomoże im zostać lepszą wersją samego siebie. To właśnie ten motywator najczęściej wykorzystują sportowe marki.  

Slogan reklamowy NIKE

Siła

Dążymy do tego, aby być lepszymi od innych: odnieść większy sukces, mieć więcej pieniędzy, być silniejszymi i bardziej wpływowymi. Naciska na to wiele reklamodawców – obiecują, że posiadanie danego produktu sprawi, że będziemy fajniejsi. 

Instynkt dominacji również się obudzi, jeśli pokażemy, że z naszym produktem będziesz nie tylko lepszy, ale w ogóle, nie taki jak wszyscy. 

Sprawdź, czy zrozumiałeś temat (zadanie praktyczne)

Jakie odczucia wywołuje ta reklama? 

Odpowiedź: pewność, indywidualność, przynależność, uznanie, seksualność. 

Gra emocjami wabi. Naucz się zasad, zastosuj je w praktyce i sukces gwarantowany! 


Chcesz się dowiedzieć, jakie narzędzia promocji w internecie będą najbardziej efektywne w 2020-2021 roku? Zamów książkę Automatyczny lejek sprzedażowy

Podobało ci się Powiedz swoim znajomym:

Komentarze

Odpowiedz przez Facebook:

Kliknij Lubię czytać
GeniusMarketing.me na Facebook

Прокрутить вверх
Przejdź do paska narzędzi