Jak zostać marketerem internetowym z dochodem o wysokości 5000$ i dlaczego warto poznać ten zawód już dziś

1 716 views

object(stdClass)#8150 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#8138 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "ATottHbijMw9zdQGp1TlOrw" } }

Jak zostać marketerem internetowym z dochodem o wysokości 5000$ i dlaczego warto poznać ten zawód już dziś

Poważny marketer internetowy w Warszawie może zarabiać do 10 tys. dolarów miesięcznie. W 2018 roku zawód ten pojawił się w trójce najlepiej opłacanych profesji — ex aequo z medycyną i technologią informatyczną.

Opowiemy Ci jak zostać marketerem internetowym i dlaczego warto poznać ten zawód już dziś.

Dlaczego warto poznać ten zawód już dziś

«Jestem marketerem internetowym» — fraza, która zapewni Ci stabilną pracę i pokaźny dochód. Niewielu jest dobrych specjalistów na polskim rynku.

Dlaczego warto poznać ten zawód:

1. Popyt większy od podaży

Firm, które potrzebują dyrektorów marketingu (CMO), jest bardzo dużo. O wiele więcej niż naprawdę wykwalifikowanych pracowników. Obecnie ludzie, którzy chcą płacić za usługi marketera internetowego są liczniejszą grupą od specjalistów, którzy mogą zarabiać te pieniądze.

2. Digital – trend

Firmy masowo przenoszą się do Internetu. Jeżeli rzeczywiście potrafisz pomóc marce w osiągnięciu popularności w sieci, nigdy nie będziesz miał problemów ze znalezieniem pracy i normalnym wynagrodzeniem.

3. Zawód ten znajduje się w TOP 3, według dzisiejszych analiz

Trzy nisze, w których otrzymuje się najwyższe wynagrodzenie za swoją pracę:

  • Medycyna;
  • Technologia informatyczna (sztuczna inteligencja i rzeczywistość rozszerzona);
  • Digital-marketing.

Głównym celem marketera internetowego jest przyciągnięcie klientów do biznesu. Jeżeli zapewniasz firmie sprzedaż, biznesmeni będą Ci płacić z przyjemnością. Oczywiście suma zależy od tego, jak dobry jesteś w swoim fachu.

W Warszawie porządny specjalista może zarabiać do 7 tys. lub 10 tys. dolarów od ręki. Co więcej twierdzenie, że bez doświadczenia będziesz musiał pracować latami za 200 dolarów, to czysty mit. Osobiście zatrudniliśmy ludzi, którzy dopiero co zakończyli swoją edukację i już w okresie stażu płaciliśmy im 700 dolarów.

Jeżeli ciągle się rozwijasz, pracujesz nad nawykami i wchodzisz na światowy poziom, wynagrodzenie może mieć formę dziesiątek tysięcy dolarów. Znani dyrektorzy marketingu z czasem czerpią procent od danego biznesu. To całkowicie inny poziom i inne pieniądze.

Dwa typy marketerów internetowych

Kompleksowi

Ludzie, którzy znają się na wszystkich współczesnych narzędziach przyciągania klientów do biznesu. Rozumieją, jak działają różne instrumenty i wiedzą, że idealne posługiwanie się każdym z nich nie jest konieczne. Marketer internetowy zna się na wszystkich środkach i umie prawidłowo wyznaczać zadania zespołowi, aby osiągnąć najlepszy wynik. To całkowite zrozumienie metod na poziomie taktyki i mechaniki.

Punktowi (niszowi)

To profesjonaliści, specjalizujący się w konkretnych metodach:

  • reklama kontekstowa;
  • reklama targetowana;
  • SMM;
  • opakowanie;
  • YouTube-marketing;
  • content marketing;
  • SEO;
  • e-mail marketing;
  • analiza;
  • promocja na komunikatorach społecznościowych;
  • Testy A/B i optymalizacja;
  • tworzenie lejków;
  • SEM;
  • marketing mobilny;
  • video marketing;
  • marketing partnerski;
  • raporty i zarządzanie finansami.

Każdy marketer internetowy ma swoją supermoc. To nisza, w której czuje się niezwykle dobrze. Bynajmniej nie oznacza to, że jest gorszym specjalistą od kompleksowego marketera.

Roland Mirabueno – jeden z prelegentów Laboratorium e-biznesu 2017. Jego supermocą jest CRO (Conversion Rate Optimization). Roland pracował w szwajcarskiej firmie, zarabiał od 10 tys. euro miesięcznie. Został przeniesiony do Nowej Zelandii, firma poniosła za niego koszty podróży, zamieszkania itd., a dodatkowo zaproponowali mu wyższe wynagrodzenie niż dotychczas.

Roland to punktowy specjalista. I to NIE jest złe. Sam zrozumiesz, co jest bliższe Twojemu sercu — wybór konkretnej niszy czy praca wszystkimi narzędziami.

Wokół czego buduje się wiedzę marketera internetowego

Wokół czego buduje się wiedzę marketera internetowego

Customer journey map – marketingowe drogi klienta. To etapy, przez które przechodzi konsument od momentu, w którym podejmuje decyzję o dokonaniu zakupu, do momentu, w którym zostaje fanem danej marki.

Etap 1. Świadomość

Człowiek dowiaduje się tylko o tej firmie lub o tym produkcie, który może go w jakiś sposób zainteresować. Mogą być tutaj kluczowe:

  • PR w sieci;
  • Pojawienie się marki w radiu i telewizji;
  • Marketing szeptany;
  • Reklama online;
  • E-mail marketing.

Etap 2. Namysł

Klient podejmuje decyzję o dokonaniu zakupu. Dla firmy ten etap składa się z:

  • Targetowania reklam w sieciach społecznościowych;
  • Artykułów na stronie/blogu;
  • Video content marketingu.

Etap 3. Zakup

Przeprowadzenie transakcji, emocje wywołane otrzymaniem produktu lub usługi. Klient wchodzi w relację z firmą poprzez:

  • Sklep internetowy;
  • Stronę sprzedaży;
  • Bezpośredni kontakt z menedżerem.

Etap 4. Kolejny zakup

Klient jest zadowolony z poprzedniego zakupu i ponownie chce nawiązać z Tobą kontakt. Relacje wchodzą na następny poziom:

  • Obsługa klienta;
  • Wsparcie techniczne;
  • Kontakt z innymi klientami.

Etap 5. Adwokat marki

Człowiek zostaje fanem firmy i jej produktów, zaczyna się pełna współpraca:

  • Sieci społecznościowe;
  • Kanał na YouTube;
  • Oficjalna strona firmy.

Na każdym etapie trzeba pracować z klientem różnymi sposobami. Dobry specjalista umie to zrobić na wszystkich poziomach. Każda firma ma swoją własną drogę.

Do czego dąży każda odnosząca sukces marka

Za naprawdę dobrą i odnoszącą sukcesy markę uważa się tę, która zajmuje pierwsze lub drugie miejsce w swojej niszy. Duże marki ciągle dążą do tego celu, zmieniając swoje hasła na różnych etapach rozwoju:

Poziom pierwszy — jesteś pierwszy

Poziom trzeci

Hasło firmy Gillette na początku działalności — «Ogól się!». Firma ta była pierwszą taką firmą na rynku, dlatego nie trzeba było niczego wyjaśniać. Zostali liderem, ponieważ konkurencja nie istniała.

Poziom drugi — walka cech

Tutaj firma wyjaśnia, dlaczego jej produkt jest lepszy od innych. Przykład — reklama Apple z 1976 roku. Zestaw cech komputera, które odróżniają go od konkurencji analogowej, silnie wpłynął na konsumentów:

Poziom piąty

U Gillette skupiono się na tym, że ich brzytwa jest bezpieczna w użyciu. Firma zaczęła promować informację o tym, że z ich produktu może korzystać nawet dziecko:

baner4

Poziom trzeci — doświadczenie klienta

Domino’s Pizza – pierwsza i największa na świecie pizzeria. Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale wydaje mi się, że ludziom, którym smakuje ich pizza, gustu brakuje. Żartuję 🙂

Sęk w tym, że ich produkt nie jest za dobry w porównaniu z innymi. Jednak firma zawładnęła rynkiem nie za pomocą pizzy, a frazą — «Dostarczymy Ci pizzę w mniej niż 30 minut, lub otrzymasz ją bezpłatnie»:

Poziom czwarty — akcje, zniżki, bonusy

Obniżać cenę można i trzeba, ALE tylko wtedy, gdy przeszedłeś już trzy poprzednie poziomy. To ostatni krok.

Poziom piąty — identyfikacja i zmiana kategorii

Zadanie — zrobić tak, aby klient zaczął kojarzyć markę ze swoją osobą. Tak robi firma Nike. Myśląc o jej produktach, ludzie od razu wyobrażają sobie siebie na bieżni, boisku, siłowni itd. To identyfikacja z produktem.

Zmiana kategorii to to, co robi Apple. Przed pojawieniem się iPhone’a ludzie korzystali z telefonów z przyciskami lub, w skrajnym wypadku, z rysików do telefonów. Steve Jobs rozpowszechnił myśl, że to wszystko nie jest potrzebne współczesnemu światu. Teraz wszyscy mają telefony dotykowe.

Dobry marketer internetowy umie określić, na jakim poziomie znajduje się firma obecnie i jak wejść na nowy etap, aby zostać №1 lub №2 w swojej niszy.

Takich specjalistów, działających na terenie Wspólnoty Niepodległych Państw, można policzyć na palcach jednej ręki. Wejść na wysoki poziom samodzielnie jest bardzo trudno.

Dlatego postanowiliśmy diametralnie zmienić tę sytuację!

Stworzyliśmy program «Kompleksowy marketing internetowy», w ramach którego będziesz miał szansę na zostanie cenionym specjalistą i otrzymanie gwarantowanego miejsca pracy, po ukończeniu szkolenia. To możliwość bycia jednym z najlepszych marketerów internetowych na polskim rynku już teraz! Nie przesadzam.

Poniżej znajduje się przycisk, w który musisz kliknąć. Przed tym jednak chcę, żebyś się poważnie zastanowił. Klikając w ten przycisk, trafisz na trzydniową trampolinę, która wybije Cię na nowy poziom. Możliwe nawet, że jeżeli będziesz się uczył od zera, na nowe życie. Życie, o którym marzysz. Jesteś gotowy na takie zmiany? OK, klikaj:

Podobało ci się Powiedz swoim znajomym:

Komentarze

Odpowiedz przez Facebook:

Kliknij Lubię czytać
GeniusMarketing.me na Facebook

Прокрутить вверх
Przejdź do paska narzędzi