Jak zbudować stabilny system do pozyskiwania klientów?

1 628 views

object(stdClass)#8156 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#8155 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "AU3qxPT02W_5oHpWbWwsVYF" } }

Jak zbudować stabilny system do pozyskiwania klientów?

„Jak zbudować stabilny system do pozyskiwania klientów?” by GeniusMarketing

Czy wiesz, że możesz całkowicie zmienić wyniki finansowe swojej firmy, dzięki jednej bardzo skutecznej strategii?

Co ważne, bardzo mało firm w Polsce z niej korzysta, przez co, później, gdy przychodzi dowolna sytuacja kryzysowa, nie mają żadnego zabezpieczenia.

Dlaczego? Bo nie wdrożyli u siebie lejka sprzedażowego!

Każdy przekonał się na swojej skórze, że stabilność którą na co dzień czujemy, może być bardzo łatwo naruszona. Niestety, Polska nie jest najbardziej rozwiniętym krajem jeśli chodzi o technologie marketingowe, o czym teraz możemy się przekonać patrząc na rynek.

Nie mają strony internetowej, a nawet jeśli jest, to służy jako „wizytówka”, która nie koniecznie ułatwia pozyskiwanie klientów.

Boją się inwestować w reklamę w internecie przez poprzednie doświadczenie zbudowane przez „profesjonalnych” marketingowców. Działania te nie przynosiły rezultatów i kończyły się na opowiadaniu fajnych historii na temat polubień, zasięgu itd.

Jest to jeden z serii artykułów, które stworzyliśmy po to, aby pomóc Polskim przedsiębiorcom, przetrwać kryzys i wyjść z niego jeszcze Mocniejszym!

Zaczynajmy…

W tym artykule dowiesz się o 6 najważniejszych strategiach, które możesz zastosować w swojej firmie od zaraz. Jesteśmy pewni, że podniosą Twoje wyniki.

Strategia #0 – Stwórz model działania konkurencji

Gdy dopiero zaczynamy, nie ma sensu komplikować tego procesu. Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że w biznesie trzeba działać szybko. Co może Ci ułatwić szybki start? Modelowanie innych. Tak, modelowanie, nie kopiowanie.

Modelować – znaleźć dobre przykłady -> wyciągnąć najlepsze pomysły -> ulepszyć je -> wprowadzić u siebie.

Teraz pokażemy Ci coś, co może całkowicie zmienić Twoje poglądy na reklamę w internecie i rozwiejemy wątpliwości, czy warto ją puszczać:

Biblioteka Reklam Na Facebooku.

Krok #1

Krok #2

Za pomocą tego narzędzia, będziesz w stanie zobaczyć wszystkie reklamy, które są aktywne u Twoich bezpośrednich lub pośrednich konkurentów, lub nawet zobaczyć, ile Trump wydał na kampanie reklamowe w ciągu ostatniego roku – przekonajcie się sami ☺

Strategia #1

Rzecz, która może całkowicie zmienić efekty Twojego biznesu – Value Ladder

Co to oznacza?

Mianowicie chodzi o – drogę klienta, lub innymi słowami – linia produktowa.

Strategia stosowana od bardzo dawna, ale najmocniej rozpowszechnił ją Russell Brunson – Amerykański marketer, który jest jednym z największych autorytetów w marketingu na świecie.

Co ona przedstawia?

Każdy biznes, powinien pomóc swoim klientom rozwiązać swoje problemy w najprostszy sposób. Value Ladder pomaga zwiększyć naszą skuteczność za pomocą Mikro-działań. Bardzo prosty przykład – relacje damsko-męskie.

Jeśli chcemy zacząć z kimś się spotykać, to raczej proponowanie małżeństwa od razu na pierwszym spotkaniu nie jest najlepszym podejściem. Najprawdopodobniej to nie zadziała. Musimy krok-po-kroku budować relacje, aby dojść do finalnego rezultatu.

Więc co warto mieć w swojej ofercie?

  • Lead magnet – coś prostego co możemy zaoferować naszemu klientowi za darmo
  • Aktywator – coś taniego, co pozwoli nam pokonać barierę wyciągania karty z portfela i przerobienia nieznajomej osoby, w kogoś kto nam już cokolwiek zapłacił. To jest mega ważna rzecz, bo każdy z nas zdaję sobie sprawę z tego, że jest o wiele łatwiej zatrzymać klienta, niż pozyskać nowego.
  • Główny produkt – dopiero tutaj wchodzi sprzedaż głównego produktu
  • Upsell/cross-sell – dodatkowa sprzedaż. Zawsze warto mieć coś, co pozwoli nam zwiększyć średnie zamówienie w naszym sklepie
  • Droga powrotu – także, warto zastanowić się nad stworzeniem produktu, który przywiąże klienta do nas. Mogą to być jakieś abonamenty, subskrybcje itp.

Wdrożenie nawet tylko tej strategii, pomoże Ci wielokrotnie zwiększyć efektywność Twoich działań, bo zawsze któryś  z Twoich klientów stanie się Twoim prawdziwym fanem i będzie skupywać wszystko co masz.

W artykule poniżej wyjaśnimy Ci konkretniej czym są wyżej opisane rzeczy, aby łatwiej było Ci z tego skorzystać.

Strategia #2

Pozyskiwanie klientów w biznesie, to jest jak łowienie ryb. Musimy mieć wędkę, haczyk, ale bardzo ważne, aby mieć również przynętę. Bez niej też się oczywiście da, ale to będzie bardzo często przypadkowe, chyba że wykorzystamy jakieś inne nielegalne tricki.

Lead Magnet – jest przynętą dla klientów w biznesie.


Coś darmowego, co możemy zaoferować swoim klientom, pomysły już zależą od tego czym się zajmujemy, ale poniżej zamieszczamy listę najczęściej wykorzystywanych Lead Magnetów:

  • Poradnik – np. „5 najczęstszych błędów podczas nauki języka angielskiego”
  • Webinar – np. „Jak w 3 miesiące zostać marketingowcem internetowym”
  • Próbka produktu – to co widzimy często w sklepach, ale również np. Jazda próbna w salonie samochodowym
  • Okres testowy – np. proponujemy 14 dniowy okres testowy
  • Bezpłatna konsultacja

Jest wiele innych możliwości, ale te są nie tylko najbardziej popularne, ale również najskuteczniejsze jeśli chodzi o działanie.

Strategia #3

Przerób nieznajomego w klienta.

Pamiętacie jak pisaliśmy o tym, że łatwiej zatrzymać klienta niż pozyskać nowego? Dlaczego?

Bo, aby zatrzymać klienta, nie musimy inwestować jeszcze raz w marketing.

Mcdonalds w Stanach wydaję 1.9$ na to, aby pozyskać klienta który kupi u niego hamburgera za 1$. Dlaczego mogą sobie na to pozwolić? Bo wiedzą, że jeśli komuś spodoba się, to najprawdopodobniej przyjdzie jeszcze raz, żeby spróbować coś droższego.

Dlatego postaraj się znaleźć w swoim biznesie jakiś minimalny produkt, który można komuś zaoferować w bardzo niskiej cenie, aby zwalczyć tę barierę wyciągania karty kredytowej z kieszeni.

Strategia #4

Niestety przedsiębiorcy bardzo często sami utrudniają możliwość zakupu swojego produktu, opowiadając o nim w bardzo trudny sposób. Dlatego kolejna bardzo ważna rzecz w każdym biznesie to – Klarowne USP – unikalna propozycja sprzedażowa.

Dlatego staraj się pokazywać klientom efekt finalny, który oni otrzymają po skorzystaniu z produktu. Jest bardzo świetny przykład, pokazujący jak klarowny przekaz może zwiększyć sprzedaż z prawie 0 do 2.5 mln $

Kiedyś napisali książkę „Astro-logical Love”, która nie cieszyła się popularnością, nie sprzedali nawet pierwszego nakładu. Czytając nazwę tej książki, możesz pomyśleć, że jest o tym jak łączyć astrologię z miłością, a jak się okazało, zupełnie nie.

Po przeczytania tej książki przez osobę która zna się na marketingu, zaproponowali całkowicie zmienić nagłówek i okładkę na „Jak zadowalać kobietę za każdym razem i sprawić, aby ona błagała o więcej”

Więc nawet taka drobna zmiana, może zmienić wszystko.

 Jak myślisz, jakbyś oprócz takiej wskazówki, otrzymał kompleksową strategię, która pozwoli Ci cały czas mieć nowych klientów, czy to by zmieniło Twój biznes? Właśnie startują zapisy na 4 edycje kursu Kompleksowy marketing internetowy. 3 miesiące nauki, wypełnione narzędziami, które zagwarantują Ci stabilność Twojego biznesu.

KLIKNIJ PONIŻEJ ABY SIĘ ZAPISAĆ

Strategia #5

Wykorzystuj stronę podziękowania. Pozwól klientowi poczuć,  że czeka go coś niesamowitego, pokaż mu, jak będzie wyglądać dalszy proces.

Bardzo mało osób wykorzystuje to mocne narzędzie, które np. w branży medycznej, pomogło obniżyć 4 krotnie ilość osób, które zapisują się, ale nie przychodzą na zabiegi.

Jednym z skutecznych Polskich przykładów, jest WOŚP. Jurek robi bardzo dobrą robotę, ale jego zespół marketingowy też stara się implementować nowoczesne techniki marketingowe.

Każda osoba która wpłacała datek przez internet, od razu otrzymywała osobiste podziękowanie w formie wideo, przykład poniżej:

Polecamy też to wdrożyć u siebie, ten filmik można uprościć do prostego schematu:

Podziękuj -> Powiedź co będzie odbywać się dalej -> Wezwij do kolejnego działania

Strategia #6

SPRZEDAWAJ więcej.

Pamiętaj, nigdy nie rozwiniesz biznesu do dużej skali, sprzedając jeden produkt, chyba że to jest coś, czego nie można nie kupić. Dlatego zawsze warto mieć rozbudowaną linię produktową.

Jesteś marketerem i zajmujesz się tylko stronami internetowymi? Znajdź partnera który robi reklamy na Facebooku i umówcie się na % od sprzedaży.

Masz produkt X, to zrób pakiet VIP, bo zawsze ktoś będzie chciał „złote jajko”, coś z wyższej półki z bardziej spersonalizowanym podejściem.

Pomyśl, co jeszcze mógłbyś sprzedawać, nie stój w jednym miejscu z jednym produktem.

Chcesz zbudować stabilny i niezależny od sytuacji biznes?

Czy chciałbyś stworzyć system, który pomoże pozyskiwać klientów 24/7?

Myślimy że tak, właśnie dlatego stworzyliśmy kurs „Kompleksowy Marketing Internetowy”, gdzie w 3 miesiące uczymy jak zostać marketingowcem lub zbudować narzędzie do pozyskiwania klientów dla Twojego biznesu.

Trwają zapisy na 4 edycje, dlatego wejdź teraz na stronę i wypełnij formularz, aby dołączyć do już ponad 100 naszych absolwentów w Polsce którzy wzięli w nim udział.

Podobało ci się Powiedz swoim znajomym:

Komentarze

Odpowiedz przez Facebook:

Kliknij Lubię czytać
GeniusMarketing.me na Facebook

Прокрутить вверх
Przejdź do paska narzędzi