Jak założyć i rozwinąć własną agencję marketingową w 5 krokach?

1 400 views

object(stdClass)#8150 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#8155 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "AomjXXAJsV_An64eMl8hB8B" } }

Jak założyć i rozwinąć własną agencję marketingową w 5 krokach?

„Jak założyć i rozwinąć własną agencję marketingową w 5 krokach?” by GeniusMarketing

Czy chciałbyś założyć agencję marketingową, która będzie generować Ci 5 cyfrowe wyniki miesięcznie? To nie jest tak trudne jak może się wydawać, w tym artykule opowiem Ci o 5 istotnych krokach, które sprawią, że ten proces będzie łatwy i skuteczny!

Coraz częściej słyszymy od ludzi, że marketing internetowy jest kluczem do rozwoju dowolnego biznesu. W czasach kryzysu firmy nie mają innej opcji, niż przeniesienie biznesu do internetu, a do tego potrzebują specjalistów. Potrzebują agencji marketingowej, która pomoże im generować lepsze rezultaty.

Właśnie z tego powodu ta branża bardzo szybko się rozwija, bo przedsiębiorcy zauważają, że mogą wyskalować swój biznes o wiele szybciej w internecie, niż za pomocą tradycyjnego marketingu.

Jeśli chciałbyś założyć agencje, albo już ją prowadzisz, to przedstawię Ci teraz 5 kroków, które pomogą Cię to zrobić:

1. Edukacja jest kluczem

Wiele agencji marketingowych traci aktualność przez to, że ich wiedza, którą pozyskali jakiś czas temu, bardzo szybko przestaje być na czasie. Ta branża jest jedną z najszybciej rozwijających się branż na świecie wspólnie z branżą IT.

Jeśli nasze podejście będzie takie samo, to nic się nie zmieni. Musimy się edukować i edukować swój zespół, aby oni mogli dostarczać rozwiązania, które w tym konkretnym momencie, będą generować rezultaty dla klientów.

Są różne obszary marketingu, te w których warto w pierwszej kolejności zdobywać wiedzę to:

  • Tworzenie reklam na Google i Facebook
  • E-mail Marketing
  • SEO
  • Analityka
  • Strategia marketingowa

To są podstawy, dlatego zacznij od nich, a później możesz wchodzić w coraz bardziej skomplikowane obszary marketingu internetowego.

2. Sprawdź konkurencje

Kluczowa rzecz, która dla niektórych może w ogóle nie dać szansy na bycie w tym rynku.

Zawsze warto sprawdzić, co już jest na rynku i w zależności od tego podejmować jakieś decyzję. Niestety Polski rynek jest bardzo zróżnicowany.

Część osób zarabia bardzo dużo…

A inni tylko próbują pozyskać klientów aby przetrwać…

Dlaczego tak się dzieję? Bo nie wybierają prawidłowej strategii. Skupiają się tylko na części rzeczy, nie patrząc na całość.

Znamy się na marketingu i z naszego doświadczenia wynika jedna rzecz:

„Jeśli będziesz cały czas próbować zaniżyć cenę usług, zamiast tego aby zwiększyć skuteczność swoich działań – nie osiągniesz sukcesu w tej branży”

Dlatego sprawdź jak wygląda rynek, ale zawsze staraj się podwyższać swoje wyniki. Bo właśnie ta rzecz najlepiej działa w tej branży. Jeśli nie dostarczasz wyników klientowi, to nie dziw się, że nie polecają Cie dalej.

3. Wybór modelu biznesowego

Mówiliśmy już coś trochę o strategii którą warto obrać przy założeniu agencji, to teraz trochę o modelach biznesowych, które możemy mieć przy tej działalności.

Co do zasady w tej branży większość osób obsługuje klientów na podstawie abonamentów. To pozwala mieć stabilność w biznesie. Jak lepiej do tego podejść?

Możemy mieć stałą opłatę miesięczną, która nie jest uzależniona od jakichś czynników.

Lub pójść o krok dalej i uzależnić swoje wynagrodzenie od budżetu, który klient wydaję na marketing.

Ta druga opcja jest o wiele lepsza, jeśli umiemy generować rezultaty dla klienta. Bo jeśli on zobaczy że jego firma rośnie, to nie będzie problemem zwiększyć inwestycje w reklamę.

Dlatego, tak jak już wspominaliśmy, musisz zrobić wszystko, aby podnieść swoje umiejętności w generowaniu rezultatów. Jeśli jesteś teraz w miejscu, w którym zajmujesz się marketingiem, lub jeśli dopiero zaczynasz i nie wiesz co warto zrobić, aby te rezultaty pikowały, to zapraszamy Ciebie na kolejną edycję kursu „Kompleksowy Marketing w Internecie”. To 3 miesiące nauki i wiedza przekazywana przez właścicieli agencji marketingowych, którzy opowiedzą Ci jak zacząć mieć lepsze efekty od Reklam na Facebooku lub Google, SEO, E-mail Marketing i wiele innych…

Trwają zapisy, dlatego kliknij w przycisk poniżej aby się zapisać.

4. Sprzedaż usług marketingowych

Często spotykamy się z marketingowcami, którzy całe swoje działanie opierają na poleceniach. Zadajemy im pytanie „A skąd pozyskujesz klientów?” na co w odpowiedzi słyszymy„Większość zgłasza się z polecenia”.

Oczywiście to jest ważna rzecz, ale co jeśli dopiero zaczynamy, albo gdy tych poleceń jest tak mało, że ledwo jesteśmy w stanie zarobić na normalne życie?

Zbudować system do pozyskiwania klientów. Jak to zrobić?

Musimy robić dokładnie to samo, co robi agencja marketingowa dla innych biznesów. Czyli:

Stworzyć stronę internetową która sprzedaję.

Zrobić kampanię reklamową w Google lub Facebook.

Schemat jest bardzo prosty i sprawdza się w 99% wypadków. Dlaczego więc agencje tego nie robią? Bo próbują, widzą że to nie ma efektu i wracają do standardowego „oczekiwania na polecenie”. Żeby to zadziałało, potrzebujemy przetestować wszystko. Czy aby na pewno, reklama która zrobiliśmy dociera do potencjalnych klientów? A może stroną internetowa jest słaba i nie przekonuję do zostawienia danych?

Testowanie jest podstawą. Z czasem zobaczysz, że się da.

A co w przypadku gdy dopiero zaczynamy?

Warto zrobić bardzo proste działania. Każdy z nas, nawet jeśli gdzieś pracuję, ma wielu znajomych. Na pewno spośród tych znajomych/naszego otoczenia można znaleźć przedsiębiorców.

Zaoferuj im swoją pomóc nawet za darmo na samym początku. Da Ci to możliwość sprawdzenia  swojej wiedzy w praktyce, oraz tym sposobem uda Ci się zdobyć swój pierwszy Case-study – studium przypadku – portfolio. Który później stanie się Twoim narzędziem do sprzedaży, bo będziesz mieć konkretny przykład realizacji, który można pokazać potencjalnemu klientowi.

5. Budowa zespołu

Można popełniać jeden błąd w kółko, który niszczy większość osób w tej branży.

Nazywa się on samozatrudnienie.

Oczywiście, samodzielnie też będziemy w stanie zarabiać godne pieniądze i dojść nawet do zarobku na poziomie 10-15 tysięcy miesięcznie lub więcej. Ale działając samodzielnie, prędzej czy później dojdziemy do ściany pod nazwa – nasz czas już jest wypełniony i nie możemy przyjąć nowych klientów.

A w tej branży na coś takiego nie można pozwalać. Bo ilość klientów jest bardzo ważna, tym bardziej gdy dopiero zaczynamy. Abyś zrozumiał o czym mówimy to przeróbmy prosty przykład:

Jesteś osobą która pomaga w ustawieniu kampanii reklamowy na Facebooku. Generujesz fajne rezultaty, dlatego cena za Twoje usługi jest większą od innych i podjąłeś decyzję, że koszt takiej usługi u Ciebie będzie na poziomie 1000 zł miesięcznie.

Pracując samodzielnie, możesz brać maksymalnie 10-15 takich klientów, jeśli będzie ich więcej, to bardzo ciężko będzie dostarczyć taką samą jakość usług.

Gdybyś miał zespół, to każda taka osoba mogła by robić 10-15 kampanii i nawet zatrudnienie jednego pracownika, pozwoliło by Ci zwiększyć swoje efekty dwukrotnie.

Gdzie znaleźć takie osoby i na co się umawiać?

Jeśli dopiero zaczynasz, nie potrzebujesz mieć pracownika na pełny etat. Najlepszą formułką zatrudnienia jest zaoferowanie % od zarobku. Najlepiej nie 10%, a tylko 50-80%, bo w takim wypadku, nie robisz nic, oprócz sprzedaży. Dlatego jeśli dbasz o jakość usług, zaproponuj trochę więcej, aby tej drugiej osobie na tym zależało. Inaczej otrzymasz pracę zrobioną tak, aby tylko była zrobiona.

Połącz się z takimi samymi „samozatrudnionymi”, którzy nie mają wystarczającej ilości klientów, oni chętnie pomogą.

A jeśli nie wiesz gdzie można znaleźć osoby, które znają się na marketingu, to zapraszamy na nową edycję naszego kursu „Kompleksowy Marketing w Internecie”. Tam nie tylko uczymy marketingu, ale mamy również wielu przedsiębiorców, którzy uczą się razem z innymi marketingowcami, bo chcą kontrolować marketing w firmie. Kliknij w przycisk poniżej aby się zapisać

Podobało ci się Powiedz swoim znajomym:

Komentarze

Odpowiedz przez Facebook:

Kliknij Lubię czytać
GeniusMarketing.me na Facebook

Прокрутить вверх
Przejdź do paska narzędzi