Badanie: Najlepszy czas na publikację postów na Facebooku i Instagramie

1 762 views

object(stdClass)#8147 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#8135 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "AmxmnsmdSvNX7HCcT3Rz2bJ" } }

Badanie: Najlepszy czas na publikację postów na Facebooku i Instagramie

Amerykański portal SproutSocial, który pomaga budować komunikację w sieciach społecznościowych, opublikował nowe badanie  — «Najlepszy czas na publikację postów w sieciach społecznościowych w 2019 roku».

Umieszczamy poniżej przetłumaczoną część materiału, dotyczącą sieci społecznościowych, które są popularne w naszej części świata – Facebook i Instagram.

Najlepszy czas na publikację postów na Facebooku

Najlepszy czas na publikację postów na Facebooku

Z Facebooka korzysta ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników. Biorąc pod uwagę zmiany w algorytmie, które wpłynęły na zasięg organiczny, ważnym jest, aby publikować angażujące treści. 

Ponadto polecamy zapisywać te momenty, w których użytkownicy są najbardziej aktywni. 

Oto kluczowe dane:

  • Najlepszy czas na publikację postu na Facebooku – środa o godzinie 11:00 i 13:00;
  • Środa – najlepszy dzień na publikacje;
  • Najbezpieczniejszy czas na publikacje (okres, w którym aktywność użytkowników na stronie praktycznie się nie zmienia) – dni robocze między godziną 9:00 a 15:00;
  • W niedzielę aktywność użytkowników Facebooka jest najniższa;
  • Do godziny 7:00 i po godzinie 17:00 aktywność użytkowników na portalu jest najniższa.

Dla marek towarów konsumpcyjnych

Dla marek towarów konsumpcyjnych

Informacja na wykresie pokazuje dane dla marek, które sprzedają towary konsumpcyjne. W mniej rozległych niszach dane te mogą się różnić.

  • Najlepszy czas na publikację – środa o godzinie 13:00 i piątek o godzinie 11:00;
  • Wysoka aktywność występuje również w środę od godziny 13:00 do godziny 15:00, w czwartek o godzinie 17:00 i w piątek od godziny 10:00 do godziny 11:00;
  • Najbezpieczniejszy czas – dni robocze między godziną 10:00 a 17:00;
  • Najniższa aktywność – w niedzielę oraz inne dni od godziny 22:00 do godziny 4:00.

Dla mediów 

Dla mediów

Zaktualizowany algorytm skomplikował mediom przyciąganie użytkowników Facebooka. Najlepszy wynik można jednak osiągnąć, publikując posty i treści w podanych terminach:

  • Najlepszy czas – wtorek o godzinie 17:00, piątek od godziny 8:00 do godziny 9:00;
  • Użytkownicy są również aktywni w środę od godziny 8:00 do godziny 9:00 oraz o godzinie 17:00, w czwartek również o godzinie 17:00;
  • Najbezpieczniejszy czas – od wtorku do piątku od godziny 9:00 do godziny 17:00;
  • Najniższa aktywność – w niedzielę oraz inne dni od godziny 22:00 do godziny 3:00.

Dla projektów edukacyjnych

W odróżnieniu od innych sfer, sfera edukacyjna może się pochwalić najbardziej aktywnymi użytkownikami zarówno w poranne, jak i wieczorne godziny:

  • Najlepszy czas – środa o godzinie 9:00 i sobota o godzinie 17:00;
  • Bezpieczny czas – od poniedziałku do piątku od godziny 9:00 do godziny 15:00;
  • Wysoka aktywność – w sobotę od godziny 12:00 do godziny 21:00;
  • Posty o edukacyjnej treści, które są publikowane między godziną 23:00 a 5:00 w jakikolwiek dzień, zdobywają najmniejszy zasięg.

Dla projektów branży IT

Dla projektów branży IT

Facebook wciąż jest uważany za ważny element strategii marketingowych w wielu firmach technologicznych. Posty dotyczące projektów tej branży są wyświetlane przez użytkowników najczęściej w poniższych terminach:

  • Najlepszy czas – środa o godzinie 10:00;
  • Wyświetlenia rosną również w środę między godziną 9:00 a 12:00;
  • Najbezpieczniejszy czas – od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 14:00;
  • Najniższa aktywność – w niedzielę oraz inne dni od godziny 18:00 do 4:00.

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie

Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie

Liczba aktywnych użytkowników Instagrama przekracza 1 miliard. Oto terminy, które są najlepsze na publikację postów na tym portalu, aby osiągały jak największy 

  • Najlepszy czas – środa o godzinie 11:00 i piątek od godziny 10:00 do godziny 11:00;
  • Najwyższa aktywność na Instagramie zauważa się w środy;
  • Najbezpieczniejszy okres na publikację – od wtorku do piątku od godziny 10:00 do 15:00;
  • Najgorszy dzień na publikację – niedziela;
  • Niska aktywność zauważa się między godziną 23:00 a 3:00 każdego dnia.

Dla marek towarów konsumpcyjnych

Dla marek towarów konsumpcyjnych

W zeszłym roku Instagram zdobył tytuł lidera jako „Wiodący serwis społecznościowy w robieniu zakupów”. Oznacza to, że firmom, zajmującym się handlem detalicznym i hurtowym, nie wolno lekceważyć możliwości Instagrama.

  • Najlepszy czas na publikację – środa o godzinie 15:00;
  • Najbezpieczniejszy czas – od poniedziałku do piątku od godziny 11:00 do godziny 17:00;
  • Użytkownicy również aktywnie przeglądają posty w sobotę o godzinie 10:00;
  • Najmniejsza aktywność – w niedzielę oraz inne dni między godziną 23:00 a 3:00.

Dla mediów

Dla mediów

Instagram to najbardziej odpowiednie miejsce dla mediów, które chcą pokazać swoje wizualne treści. Zaplanuj czas publikacji, korzystając z danych poniżej:

  • Najlepszy czas – piątek o godzinie 9:00;
  • Bezpieczny czas – od środy do piątku od godziny 8:00 do godziny 16:00;
  • Wysoka aktywność – od czwartku wieczorem do piątku rano;
  • Aktywność w sobotę i niedzielę jest najniższa.

Dla projektów edukacyjnych

Dla projektów edukacyjnych

Wiele firm publikujących treści edukacyjne korzysta z Instagrama, żeby podkreślić swoją indywidualność i pokazać możliwości, które klient otrzyma w procesie nauki.

  • Najlepszy czas na publikację – piątek o godzinie 10:00;
  • Inne godziny i dni wysokiej aktywności – środa o godzinie 11:00, piątek od godziny 11:00 do godziny 12:00 i o godzinie 14:00, sobota o godzinie 18:00 i 20:00;
  • Bezpieczny czas – od środy do soboty między godziną 10:00 a 22:00;
  • Najgorszy termin na wstawianie postów – niedziela oraz inne dni od godziny 23:00 do godziny 5:00.

Dla projektów branży IT 

Dla projektów branży IT

Szczytowa aktywność na Instagramie dla branży IT niewiele różni się od pozostałych. Często przypada na początek dnia. Weź to pod uwagę, planując publikację posta.

  • Najlepszy czas – środa o godzinie 6:00 i 9:00;
  • Wysoka aktywność zauważa się również w środę między godziną 10:00 a 11:00, w piątek i sobotę między 7:00 a 11:00;
  • Najgorszy dzień na publikację – niedziela.

Aby przeczytać, jak powstawały powyższe dane, wejdź na stronę badania:

Już niedługo startuje nasz program edukacyjny, w którym opowiemy, jak od zera w 3 miesiące poznać modny zawód, otrzymać gwarantowany staż i możliwość zatrudnienia. Można na tym zarobić od 3 do 10 tys. złotych miesięcznie. 

Razem z innymi ekspertami opowiemy o wszystkich niuansach i pułapkach marketingu internetowego. Na przykład:

  1. Poznasz rodzaje reklamy kontekstowej i jej zastosowanie. 
  2. Zapoznasz się z zapleczem reklamy i głównymi etapami budowania kampanii reklamowej. 
  3. Poznasz metody kontrolowania, automatyzacji i optymalizacji kampanii reklamowej. 
  4. Stworzysz checklistę, pomocną przy tworzeniu kampanii reklamowej. 

Aby dowiedzieć się więcej o szkoleniu i wziąć w nim udział, kliknij tutaj:
Zostań marketerem internetowym

Podobało ci się Powiedz swoim znajomym:

Komentarze

Odpowiedz przez Facebook:

Kliknij Lubię czytać
GeniusMarketing.me na Facebook

Прокрутить вверх
Przejdź do paska narzędzi