Badanie: Najlepszy czas na publikację postów na Facebooku i Instagramie
Amerykański portal SproutSocial, który pomaga budować komunikację w sieciach społecznościowych, opublikował nowe badanie — «Najlepszy czas na publikację postów w sieciach społecznościowych w 2019 roku».
Umieszczamy poniżej przetłumaczoną część materiału, dotyczącą sieci społecznościowych, które są popularne w naszej części świata – Facebook i Instagram.
Najlepszy czas na publikację postów na Facebooku

Z Facebooka korzysta ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników. Biorąc pod uwagę zmiany w algorytmie, które wpłynęły na zasięg organiczny, ważnym jest, aby publikować angażujące treści.
Ponadto polecamy zapisywać te momenty, w których użytkownicy są najbardziej aktywni.
Oto kluczowe dane:
- Najlepszy czas na publikację postu na Facebooku – środa o godzinie 11:00 i 13:00;
- Środa – najlepszy dzień na publikacje;
- Najbezpieczniejszy czas na publikacje (okres, w którym aktywność użytkowników na stronie praktycznie się nie zmienia) – dni robocze między godziną 9:00 a 15:00;
- W niedzielę aktywność użytkowników Facebooka jest najniższa;
- Do godziny 7:00 i po godzinie 17:00 aktywność użytkowników na portalu jest najniższa.
Dla marek towarów konsumpcyjnych

Informacja na wykresie pokazuje dane dla marek, które sprzedają towary konsumpcyjne. W mniej rozległych niszach dane te mogą się różnić.
- Najlepszy czas na publikację – środa o godzinie 13:00 i piątek o godzinie 11:00;
- Wysoka aktywność występuje również w środę od godziny 13:00 do godziny 15:00, w czwartek o godzinie 17:00 i w piątek od godziny 10:00 do godziny 11:00;
- Najbezpieczniejszy czas – dni robocze między godziną 10:00 a 17:00;
- Najniższa aktywność – w niedzielę oraz inne dni od godziny 22:00 do godziny 4:00.
Dla mediów

Zaktualizowany algorytm skomplikował mediom przyciąganie użytkowników Facebooka. Najlepszy wynik można jednak osiągnąć, publikując posty i treści w podanych terminach:
- Najlepszy czas – wtorek o godzinie 17:00, piątek od godziny 8:00 do godziny 9:00;
- Użytkownicy są również aktywni w środę od godziny 8:00 do godziny 9:00 oraz o godzinie 17:00, w czwartek również o godzinie 17:00;
- Najbezpieczniejszy czas – od wtorku do piątku od godziny 9:00 do godziny 17:00;
- Najniższa aktywność – w niedzielę oraz inne dni od godziny 22:00 do godziny 3:00.
Dla projektów edukacyjnych
W odróżnieniu od innych sfer, sfera edukacyjna może się pochwalić najbardziej aktywnymi użytkownikami zarówno w poranne, jak i wieczorne godziny:
- Najlepszy czas – środa o godzinie 9:00 i sobota o godzinie 17:00;
- Bezpieczny czas – od poniedziałku do piątku od godziny 9:00 do godziny 15:00;
- Wysoka aktywność – w sobotę od godziny 12:00 do godziny 21:00;
- Posty o edukacyjnej treści, które są publikowane między godziną 23:00 a 5:00 w jakikolwiek dzień, zdobywają najmniejszy zasięg.
Dla projektów branży IT

Facebook wciąż jest uważany za ważny element strategii marketingowych w wielu firmach technologicznych. Posty dotyczące projektów tej branży są wyświetlane przez użytkowników najczęściej w poniższych terminach:
- Najlepszy czas – środa o godzinie 10:00;
- Wyświetlenia rosną również w środę między godziną 9:00 a 12:00;
- Najbezpieczniejszy czas – od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 14:00;
- Najniższa aktywność – w niedzielę oraz inne dni od godziny 18:00 do 4:00.
Najlepszy czas na publikację postów na Instagramie

Liczba aktywnych użytkowników Instagrama przekracza 1 miliard. Oto terminy, które są najlepsze na publikację postów na tym portalu, aby osiągały jak największy
- Najlepszy czas – środa o godzinie 11:00 i piątek od godziny 10:00 do godziny 11:00;
- Najwyższa aktywność na Instagramie zauważa się w środy;
- Najbezpieczniejszy okres na publikację – od wtorku do piątku od godziny 10:00 do 15:00;
- Najgorszy dzień na publikację – niedziela;
- Niska aktywność zauważa się między godziną 23:00 a 3:00 każdego dnia.
Dla marek towarów konsumpcyjnych

W zeszłym roku Instagram zdobył tytuł lidera jako „Wiodący serwis społecznościowy w robieniu zakupów”. Oznacza to, że firmom, zajmującym się handlem detalicznym i hurtowym, nie wolno lekceważyć możliwości Instagrama.
- Najlepszy czas na publikację – środa o godzinie 15:00;
- Najbezpieczniejszy czas – od poniedziałku do piątku od godziny 11:00 do godziny 17:00;
- Użytkownicy również aktywnie przeglądają posty w sobotę o godzinie 10:00;
- Najmniejsza aktywność – w niedzielę oraz inne dni między godziną 23:00 a 3:00.
Dla mediów

Instagram to najbardziej odpowiednie miejsce dla mediów, które chcą pokazać swoje wizualne treści. Zaplanuj czas publikacji, korzystając z danych poniżej:
- Najlepszy czas – piątek o godzinie 9:00;
- Bezpieczny czas – od środy do piątku od godziny 8:00 do godziny 16:00;
- Wysoka aktywność – od czwartku wieczorem do piątku rano;
- Aktywność w sobotę i niedzielę jest najniższa.
Dla projektów edukacyjnych

Wiele firm publikujących treści edukacyjne korzysta z Instagrama, żeby podkreślić swoją indywidualność i pokazać możliwości, które klient otrzyma w procesie nauki.
- Najlepszy czas na publikację – piątek o godzinie 10:00;
- Inne godziny i dni wysokiej aktywności – środa o godzinie 11:00, piątek od godziny 11:00 do godziny 12:00 i o godzinie 14:00, sobota o godzinie 18:00 i 20:00;
- Bezpieczny czas – od środy do soboty między godziną 10:00 a 22:00;
- Najgorszy termin na wstawianie postów – niedziela oraz inne dni od godziny 23:00 do godziny 5:00.
Dla projektów branży IT

Szczytowa aktywność na Instagramie dla branży IT niewiele różni się od pozostałych. Często przypada na początek dnia. Weź to pod uwagę, planując publikację posta.
- Najlepszy czas – środa o godzinie 6:00 i 9:00;
- Wysoka aktywność zauważa się również w środę między godziną 10:00 a 11:00, w piątek i sobotę między 7:00 a 11:00;
- Najgorszy dzień na publikację – niedziela.
Aby przeczytać, jak powstawały powyższe dane, wejdź na stronę badania:
Już niedługo startuje nasz program edukacyjny, w którym opowiemy, jak od zera w 3 miesiące poznać modny zawód, otrzymać gwarantowany staż i możliwość zatrudnienia. Można na tym zarobić od 3 do 10 tys. złotych miesięcznie.
Razem z innymi ekspertami opowiemy o wszystkich niuansach i pułapkach marketingu internetowego. Na przykład:
- Poznasz rodzaje reklamy kontekstowej i jej zastosowanie.
- Zapoznasz się z zapleczem reklamy i głównymi etapami budowania kampanii reklamowej.
- Poznasz metody kontrolowania, automatyzacji i optymalizacji kampanii reklamowej.
- Stworzysz checklistę, pomocną przy tworzeniu kampanii reklamowej.
Aby dowiedzieć się więcej o szkoleniu i wziąć w nim udział, kliknij tutaj:
Zostań marketerem internetowym
Odpowiedz przez Facebook: