8 kroków do przeniesienia Twojego biznesu online

1 504 views

object(stdClass)#8150 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#8155 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "A5uQvW7GDAXV02TVHdWmhYQ" } }

8 kroków do przeniesienia Twojego biznesu online

„8 kroków do przeniesienia Twojego biznesu online” by GeniusMarketing

Czy chciałbyś, aby Twój biznes mógł sprawnie funkcjonować w internecie?

W tym artykule przedstawimy Ci 8 kroków, za pomocą których możesz zacząć w końcu sprzedawać przez internet.

Wiele biznesów lekceważyło kanał internetowy przez długi czas, a nawet jeśli coś było robione, to raczej tylko „aby było”. Strony „wizytóweczki”, social media „aby mieć dużo polubień”, to tylko część rzeczy, które słyszeliśmy od przedsiębiorców. Ale pewnie zgodzisz się, że dla biznesu najważniejsi są klienci? Dlatego właśnie w tym artykule chcemy pokazać „Jak możesz samodzielnie przenieść biznes do internetu i uzyskiwać konkretne efekty w postaci nowych klientów.”

1. Wybierz domenę

Zacznijmy od podstaw. Domena – to jest adres strony, np. geniusmarketing.pl. Wybór tej domeny jest podstawowym krokiem, bez którego następne nie będą możliwe do zrealizowania. Wielu z Was może to już mieć, ale dla osób które nigdy nie tworzyły stron, poniżej zamieszczamy parę wskazówek na temat wyboru:

Istnieją świetne narzędzia, których można używać generalnie do nadania nazwy firmie, mowa o businessnamegenerator.com – wystarczy wprowadzić słowo powiązane z naszym biznesem i otrzymujemy całą listę pomysłów na nazwę/domenę

2. Stwórz treść na stronę

Jeśli strona internetowa nie sprzedaję, a po prostu istnieje, to prowadzenie jakichkolwiek działań w internecie nie ma sensu. Dlatego, jeśli naprawdę chcesz rozwinąć swój biznes w internecie – musisz przerobić ją w broń. Narzędzie, które będzie sprzedawać.

Jak pewnie wiesz – pierwsze wrażenie przy spotkaniu/rozmowie jest bardzo ważne i od niego może zależeć jak dana osoba będzie Cię traktować w przyszłości. Tak samo jest ze stroną internetową. Dlatego warto zadbać o pierwszy ekran, który widzą wszystkie osoby wchodzące na stronę.

Więc, co warto mieć w ofercie, aby ona generowała fajne rezultaty:

  • Przedstawiała korzyści, a nie funkcje produktu
  • Miała konkretne cyferki – a ludzie lubią je widzieć
  • Dawała pewność i gwarancje wykonania usługi
  • Miała Social Proof – społeczny dowód słuszności – w tym wypadku tekst o tym, że mamy już ponad 267 gotowych pracowników

O tym jak zrobić stronę pewnie można byłoby napisać całą książkę, ale wiemy na pewno, że nawet taka drobna zmiana jak powyżej, pomoże Ci generować lepsze wyniki.

3. Stwórz stronę internetową

Gdy mamy już treść na stronę, to teraz musimy ją stworzyć. Wiele osób komplikuję ten proces, najczęściej na dwa sposoby:

Za dużo pieniędzy zlecają to agencji marketingowej i czekają wieczność aż ta strona będzie gotowa,

za 200-500 zł  zlecają studentowi i w efekcie wychodzi właśnie ta wizytóweczka, która nie generuję sprzedaży

Dlatego, optymalnym rozwiązaniem będzie korzystanie z kreatora stron internetowych. Zrobimy tam stronę szybko i łatwo, ale co również ważne, będzie ona dopasowana do standardów sprzedaży, bo kreatorowi również zależy abyś zarabiał, dlatego on przygotowuje te wszystkie szablony po to, aby one sprzedawały.

Najprostsze kreatory to:

Tilda.cc i wix.com

Znajdziesz w nich wszystko czego potrzebujesz, aby ta stroną zaczęła istnieć.

4. Załóż media społecznościowe

Gdy już mamy stronę internetową – czyli miejsce gdzie będą lądować nasi potencjalni klienci, to następnym logicznym krokiem jest – znalezienie sposobu na to, aby oni wchodzili na naszą stronę.

Ruch na stronę możesz generować za pomocą następujących narzędzi:

Reklama Facebook/Instagram

Reklama w Google Adwords

Jak w takim razie zrozumieć które jest dla Ciebie lepsze?

Zadaj sobie proste pytanie „Czy mój produkt ludzie wyszukują w internecie – czy raczej kupują, bo emocje które on dostarcza są dla nich ważne”?

Jeśli odpowiedź będzie – szukają zawsze w internecie, to polecamy sprawdzić to za pomocą Google – Planer słów kluczowych, tam możemy zobaczyć konkretną ilość wyszukiwań haseł powiązanych z produktem.

Jeśli jednak emocje są ważne, to Facebook/Instagram będzie lepszym rozwiązaniem, bo tam ludzie nieświadomie podejmują decyzje, kupują coś, bo my im to fajnie zaproponowaliśmy.

Dlatego wybierz swój sposób na generowanie ruchu i pamiętaj, że wszystko trzeba testować.

5. Podłącz analitykę

Bez analizy – nigdy nie osiągniesz fajnych rezultatów w internecie.

Dlaczego? Bo jest wiele czynników, które mogą wpływać na wyniki i żeby móc powiedzieć „gdzie coś słabo działa?”, musimy podłączyć analitykę na stronę internetową. Właśnie z niej zobaczymy – czy jest problem w reklamie, czy może jednak nasza strona nie działa.

Jakie podstawowe narzędzie polecamy?

Google Analytics – największe na świecie narzędzie do analizowania danych odbiorców. Instalacja tego narzędzia jest bardzo uproszczona, jeśli korzystasz z kreatora stron.

Co robić gdy już zainstalujemy?

Musimy cały czas monitorować co dzieję się na stronie – ile czasu ludzie przeznaczają na jakichś podstronach, gdzie klikają i jak się poruszają. A jakie wnioski możemy wyciągnąć? O tym będzie w dalszej części artykułu

6. Wypisz problemy które rozwiązujesz

Wiele przedsiębiorców chcąc działać online, omijają ten podstawowy krok.

Jeśli biznes wie o:

Obawach, które mogą mieć klienci

Problemach

Albo również marzeniach

To biznes posiada broń, która zawsze będzie trafiać do celu, niezależnie od sytuacji, będziemy mogli sprzedać produkt naszemu klientowi, bo wiemy, jak go zmotywować.

Dlaczego to robić? To pomaga nam przy tworzeniu reklam i komunikacji z klientami. Poniżej przedstawimy parę przykładów wykorzystania tego w praktyce.

Spróbujcie wejść w skórę klienta i pomyśleć o tym jaki efekt finalny oni chcą uzyskać, korzystając z Waszych produktów?

Np. „Będę swobodnie rozmawiać w języku angielskim”

Komunikat który na podstawie tego możemy wykorzystać – „Chciałbyś zacząć rozmawiać w języku angielskim w ciągu 3 miesięcy?”

Spróbujmy doprecyzować

Np. „Będę mógł pracować w Anglii i czuć się bezpiecznie”

Komunikat – „Chciałbyś przestać bać się rozmawiać w języku angielskim i dobrze dogadywać się z swoimi współpracownikami?”

Można zagłębiać coraz więcej, dlatego spróbuj wcielić się w klienta, bo to pomoże Ci później przy komunikacji swoich produktów.

7. Stwórz reklamę

Jak już przerobiliśmy wszystkie poprzednie kroki, to teraz trzeba przejść do tworzenia reklam. Tak jak wcześniej mówiliśmy, istnieją 2 najlepsze źródła – Google i Facebook. Każde z tych narzędzi ma swoją specyfikę i pasuję do niektórych biznesów bardziej, a do innych mniej.

Tworzenie samej reklamy w Facebook/Google to jest mega rozbudowany temat.

Jeśli będziesz wiedzieć jak je używać, będziesz mógł sprzedać wszystko.

Czy chciałbyś ustawiać efektywne kampanie reklamowe w Facebook lub Google Adwords, ale dalej nie wiesz jak to zrobić? Geniusmarketing przedstawia kurs „Kompleksowy marketing w Internecie” – 3 miesiące nauki, podczas, których dowiesz się wszystkiego, co jest niezbędne do prowadzenia biznesu w internecie.

8. Analizuj i ulepszaj działanie

W tym artykule przedstawiliśmy prosty proces krok-po-kroku w jaki sposób możesz przenieść biznes do internetu. Jak już mamy przerobione podstawy, musimy ciągle analizować i ulepszać działanie całego systemu.

Często słyszymy pytanie – „A na co patrzeć w tej analityce i co zmieniać?”

Więc jest parę prostych schematów:

– mało wejść na stronę -> słaba reklama -> musimy spróbować ulepszyć kampanie

– niska konwersja na stronie -> słaba treść na stronie -> trzeba zmienić coś na stronie i zobaczyć czy to coś da

– niska sprzedaż -> słaby sprzedawca lub słaba oferta -> próbujemy zmienić sprzedawcę lub ofertę ☺

Więc jak widzisz wnioski często są bardzo proste, ważne jest, aby cały czas testować różne podejścia. Można oczywiście to wszystko zrobić na „własnej skórze” i na swoim budżecie, ale jakbyś mógłbyś mieć dostęp do praktyków z rynku, którzy codzienne siedzą w tej dziedzinie i mogą pokazać drogę na skróty, czy to jakoś by wpłynęło na Twój biznes? Czy pomogło by szybciej się rozwijać?

Zapraszamy na kurs „Kompleksowy Marketing Internetowy” – 12 modułów na temat Reklamy na Facebooku lub Google, SEO, Reklamy na Youtube, optymalizacji strony i wiele wiele innych… Właśnie ruszyły zapisy na 4 edycje, dlatego aby dołączyć kliknij w przycisk poniżej

Podobało ci się Powiedz swoim znajomym:

Komentarze

Odpowiedz przez Facebook:

Kliknij Lubię czytać
GeniusMarketing.me na Facebook

Прокрутить вверх
Przejdź do paska narzędzi